اردیبهشت 21, 1403

تاریخ اکران فیلم جدید و جنجالی کوئنتین تارانتینو مشخص شد

جدیدترین پروژه سینمایی کوئنتین تارانتینو که هنوز نامی واسه اون انتخاب نشده و نهمین فیلم اون در مقام کارگردانه تاریخ رسمی اکران خود رو دریافت کرده: ۹ آگوست ۲۰۱۹ میلادی مصادف با ۱۸ مرداد ۱۳۹۸ شمسی.

این فیلم که اولین کار تارانتینو بعد از فیلم «هشت نفرت انگیز» (The Hateful Eight) است در همین اول بحثای زیادی رو در رسانه ها و شبکه های اجتماعی به دنبال داشته؛ چه در مورد داستان و محتوای اون و چه بازیگران مطرحی که قراره در اون حضور داشته باشن. در اول تصور می شد که داستان این فیلم روی فرقه بدنام چارلز مانسون و قتلای فجیعی که انجام دادن متمرکز میشه. اما تارانتینو بعدا اعلام کرد که پروژه بعدی اون شرایط حاکم بر دنیای هالیوود رو در سال ۱۹۶۹ به تصویر می کشه. انگار داستان فیلم در مورد یه بازیگر سریالای تلویزیونیه که می خواد راه خود رو به سمت حضور در دنیای پر زرق و برق هالیوود و فیلمای سینمایی این بخش باز کنه و داستان مانسون و قتلای خانوادگی اون فقط به عنوان پیش زمینه و داستانی فرعی در این فیلم مورد بحث قرار می گیره.

قراره تولید این فیلم از اوایل سال آینده شروع شه.
این فیلم رازآلود درگیریایی شبه جنگ رو هم در هالیوود درست کرد.
از اون جایی که تارانتینو تا حالا همه فیلم هاش رو با جفت و جور کنندگی شرکت فیلم سازی واینستاین ساخته بود و در ماه گذشته هاروی واینستاین به دلیل رسواییای جنسی مجبور به انصراف از این شرکت شد، تارانتینو هم همکاری خود با این شرکت رو پس از سالای طولانی تموم کرد.
اینجوری جنگ سختی بین کمپانیای فیلم سازی واسه جفت و جور کنندگی فیلم جدید تارانتینو درگرفت که در آخر با پیروزی شرکت فیلم سازی سونی همراه شد.
اونا که از پیروزی بدست اومده سرمست بودن عزمشونو جزم کردن وقت رو تلف نکرده و خیلی زود وقتی رسمی رو واسه اکران این فیلم تعیین کنن و اینجوری تابستون ۲۰۱۹ واسه اکران این فیلم تعیین شد.

با قطعی شدن جایگاه شرکت سونی به عنوان جفت و جور کننده و تعیین زمان اکران، تنها مسئله بزرگ باقیمونده انتخاب بازیگران اصلیه و میشه ادعا کرد که تارانتینو مانند همیشه روی بازیگران درجه یه و سرشناس متمرکز شده که از بین اونا میشه به کامل کروز، مارگوت رابی، لئوناردو دی کاپریو و برد پیت اشاره کرد.
با در نظر گرفتن شانس فراوون تارانتینو واسه موفقیت تجاری این پروژه و استقبال منتقدان از اون و امید به دریافت جوایز اسکار، به نظر می رسه بازیگران گفته شده هم با روی باز از حضور در این پروژه استقبال می کنن. حضور کامل کروز در این پروژه واسه این بازیگر سرشناس بسیار باحال میشه چون اونو از حضور متوالی در فیلمای با بودجه سنگین که در سالای گذشته به روتین کاری اون تبدیل شده دور می کنه.
مطمئنا اون بعد از شکست تجاری فیلم «مومیایی» به کار با کارگردان سرشناس و نخبه ای مانند تارانتینو نیاز داره.

آخرین باری که یکی از فیلمای تارانتینو در ماه های تابستون اکران شده مربوط به فیلم «حرامزادهای بی شرف» (Inglorious Basterds) در سال ۲۰۰۹ بود که با استقبال گسترده تماشاگران و منتقدان و موفقیت در گیشه همراه بود و البته یکی از پرفروش ترین فیلمای خود تارانتینو هم لقب گرفت. این فیلم ۱۲۰٫۵ میلیون دلار در گیشه داخلی آمریکا فروش داشت که دومین فیلم پرفروش تارانتینو به حساب می اومد. هم اینکه «حرامزادهای بی شرف» در هشت بخش نامزد جایزه اسکار شده که تنها یکی از اونا رو بدست آورد. مطمئنا شرکت سونی توقع داره پروژه جدید تارانتینو موفقیتای مشابهی رو به دست بیاره و انگار همه چیز واسه تارانتینو، سونی و این پروژه اسرارآمیز عالی پیش میره.

البته این فیلم تنها یکی از فیلم هاییه که در سال ۲۰۱۹ اکران شده و بسیاری انتظار اونو میکشن و هر روزه بر تعداد این فیلمای اضافه می شه.
با این وجود سابقه کاری تارانتینو خود نشون دهنده همه چیزه و انگار پروژه بعدی اونم مانند همیشه بسیار خاص و خاص باشه و شاید خاص تر از همیشه!