کارآفرینی اینترنتی چیست؛ چگونه از اینترنت پول دربیاوریم؟

اگه شمام جز اون دسته از آدمایی هستین که به مباحث کار آفرینی اینترنتی علاقه دارین، ولی مانند بقیه نمی دونین باید دقیقا از کجا و چیجوری شروع کنین و یا شاید نگران هزینه های راه اندازی اینجور کسب و کارایی هستین در این مقاله اطلاعات خوبی در این مورد در اختیارتون قرار میدیم تا بتونین تو یه وقتی کوتاه به بهترین نتیجه ممکن برسین.

از حدود بیست سال پیش که اینترنت در دسترس همه قرار گرفته، ابعاد بزرگی از زندگی افراد رو تحت اثر خود قرار داده که بحث کار و کاسبی هم شامل این موضوع می شه.

اینترنت هم تونسته روشای سنتی درآمدزایی رو دچار تغییر و عوض شه و هم روشای جدیدی رو واسه کسب درآمد معرفی کنه؛ در واقع کارآفرینی اینترنتی رو به وجود آورده.

کارآفرینی

کارآفرینی اینترنتی دارای فواید بسیاریه از جمله نبود نیاز به سرمایه زیاد واسه شروع، براساس علم بودن، نبود زور به جفت و جور دفتر کار و … که در ادامه امتیازات کلی اونو واسه شما توضیح می دیم.

ویژگیای مثبت بسیار زیادی که کارآفرینی اینترنتی داره، باعث می شه تا افراد بی بضاعت و یا حتی آدمایی که از ناتوانی جسمی رنج می برن هم بتونن فعالیتی خونگی واسه خود دست و پا کنن و درآمد داشته باشن.

کارآفرینی اینترنتی در واقع داشتن خلاقیت واسه حل مشکلات افراد با کمک گرفتن از اینترنت و تواناییای اون هستش. البته در کنار داشتن خلاقیت، فرد کارآفرین باید تواناییای خود رو همیشه به روز کرده و اونا رو پیشرفت دهد تا بتونه در شاخه کاری خود موفق باشه.

خلاقیت

کارآفرینی اینترنتی: به کار گیری شبکه جهانی وب واسه کسب درآمد

امروزه اینترنت به بخش بزرگی از کار و کاسبیای کوچیک و بزرگ تبدیل شده. تعداد بیشماری از افراد در دنیای اینترنت هستن و از راه تبلیغات شبکه های اجتماعی با روشای جدید تجارت آنلاین آشنا می شن، که این موجب پیدایش نسل جدیدی از افراد با عنوان کارآفرین اینترنتی شده. کارآفرین اینترنتی کسیه که به قدرت گسترده اینترنت واسه شروع یا رشد کار و کاسبی خود توجه می کنه. کسی که می خواد به یه کارآفرین اینترنتی موفق تبدیل شه و کاری اصولی بکنه، باید این فناوری جدید رو با روشای به درد بخور کار و کاسبی سنتی خوب ترکیب کنه.

کارآفرینی به عنوان توانایی و اشتیاق واسه راه اندازی، سازماندهی و مدیریت سرمایه گذاری در میدون ای جدید واسه ایجاد سود، همراه با پذیرش تموم خطرات مربوط به اون تعریف می شه. باید توجه داشت که در این مقطع وقتی، تبدیل شدن به یه کارآفرین موفق اصلا کار آسونی نیس و موفق ترین کارآفرینان هم ممکنه تلاش زیادی واسه موفقیت بکنن ولی در آخر کسب و کارشون شکست بخوره.

سرمایه گذاری

استیو جابز، یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل شرکت اپل میگه “من راضی شده ام که تقریباً نصف چیزی که کارآفرینان موفق رو از افراد غیر موفق جدا می کنه، استقامته”، که این صحبت نشون دهنده اهمیت تلاش و حفظ امید واسه موفق شدن یه کارآفرین اینترنتی هستش.

علاوه بر این، تیم اشمیت (کارآفرین اینترنتی موفق) عنوان می کنه که نوآوری و خطر پذیری، ویژگیای اساسی روحیه یه کارآفرین اینترنتیه. واسه اینکه هر کارآفرینی بتونه در بازار جهانی که بسیار رقابتی و همیشه در حال تغییره موفق شه، دارا بودن این صفات شخصیتی لازمه. این حقایق به معنی منصرف ساختن مردم از کارآفرینی نیستن. در واقع، بیشتر اقتصادای جهانی وابسته به آدمایی هستن که کار و کاسبی کوچیکی رو راه اندازی می کنن تا به کاهش آمار بیکاری کمک کنن. با این حال، مهمه که رقابتای خاصی که هر کارآفرین با اون روبرو شدن رو بشناسیم و درک کنیم.

روحیه

مقاله در رابطه: کسب درآمد از اینترنت با ۱۴ راه پولساز و بدون نیاز به سرمایه

کارآفرینی اینترنتی چیه؟

ویکی پدیا یه کارآفرین اینترنتی رو با عنوان یه کارآفرین، مالک، بنیانگذار و مدیر یه کار و کاسبی براساس اینترنت تعریف می کنه که با خطر پذیری و نوآوری، درآمدزایی می کنه. پس، بزرگترین فرق بین کارآفرینان اینه که کارآفرین اینترنتی، از اینترنت واسه کسب درآمد بهره میگیره، درحالی که روال کاری کارآفرینان سنتی براساس اینترنت نیس. البته این به معنی نبود استفاده کار و کاسبیای غیر اینترنتی از اینترنت نیس، بلکه بدون معناست که درآمد اونا از اینترنت به دست نمیاد.

اصول شروع کارآفرینی اینترنتی

تا الان به این موضوع فکر کردین که در منزل خود بشینین و با داشتن یه سایت و چند ساعت کار در روز بتونین درآمدی بیشتر از یه کارمند به دست بیارین؟

اگه می خواین این فکر رو عملی کنین پس باید به فکر راه اندازی کار و کاسبی ای اینترنتی باشین. انجام اونم نیازمند برنامه ریزی و پیروی از اصولیه که ما در زیر براتون توضیح می دیم:

برنامه ریزی

۱- اندازه استقبال از محصول تون رو آزمایش کنین.

در اول باید در مورد ایده کاری تون تحقیق کنین و ببینین که محصول مورد نظر شما خواهان داره یا نه. واسه این کار هم باید دقت کنین که نظرات دور و بریا تون واسه شما کاربردی نداره، چون اونا میخوان از شما پشتیبانی کنن و شک نداشته باشینً از فکر شما استقبال می کنن که این موضوع باعث گمراهی شما می شه. پس حتماً به دنبال منابع مؤثر برید.

۲- روش هدف دار کاری خود رو مشخص کنین.

یه کارآفرین اینترنتی باید بدونه که چیجوری واسه تبلیغات هزینه کنه. محصول خود رو به صورت درست قیمت گذاری کنه. اندازه نفوذ و تسلط رقبای خود در بازار رو بدونه. روش جذب مشتریان جدید رو بدونه. عوامل مؤثر در موفقیت خود رو شناسایی کنه. حال با این دونسته ها می تونین برنامه ای واقعی واسه کار و کاسبی خود چیده و به روشی درست و قوی وارد بازار شید.

قیمت

۳- باید از رقبایتان متفاوت باشین.

شک نداشته باشینً محصول شما فقط به وسیله شما در اینترنت به فروش نمی رسه. هم اینکه قیمت محصول شمام نمی تونه با بقیه رقبایتان فرق زیادی داشته باشه. پس شما باید خدمات خود رو به شکلی منحصر به فرد ارائه بدین تا بتونین مشتریان رو به سمت خودتون جذب کنین.

۴- احتمال نیاز به افزایش سرمایه گزاری رو در نظر داشته باشین.

جدا از اندازه استقبال و محبوبیت محصول تون، شما باید سرمایه کافی واسه رقابت در بازار داشته باشین. نکته مهم در این موضوع، پیش بینی مبلغی بالاتر از برآورد اولیه تون واسه مقابله با شرایط پیشرو هستش که این موضوع می تونه کار و کاسبی شما رو در شرایط بحران نجات دهد.

۵- شرایط کاری تون رو با زندگی شخصی خود هماهنگ کنین.

مثل بقیه مشاغل، کارآفرینی اینترنتی هم سختیای خاص خود رو داره. اگه شما می خواین در کنار فعالیت اصلی خود، کار و کاسبی ای اینترنتی هم راه اندازی کنین، باید همت زیادی داشته باشین.

جدا از داشتن یه برنامه مشخص کاری، شما باید در زمانای غیر اداری و تعطیلات هم پاسخگوی مشتریان خود باشین. پس واسه اینکه در زندگی شخصی خود دچار مشکل نشید نیاز به برنامه ریزی قبلی دارین.

چیجوری اندازه پیشرفت کار و کاسبی اینترنتی خود رو سبک سنگین کنیم؟

واسه اطلاع از اندازه پیشرفت کار و کاسبی تون، همیشه باید اونو با یه شاخص از پیش تعیین شده ای که به اون شاخص عملکردی میگن، سبک سنگین کنین. البته باید به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین که واسه پیشرفت در کار و کاسبی باید این شاخص رو به صورت دوره ای پیشرفت داد. این شما رو مجبور می کنه که همت خود رو دائم زیاد کنین که نتیجه اون رونق کار و کاسبی اینترنتی شما میشه.

در هر کار و کاسبی اینترنتی بسته به نوع فعالیت میشه از یک یا چند شاخص عملکردی به صورت جداگونه و یا ترکیبی استفاده کرد. ما اینجا تعدادی از این شاخصا رو براتون توضیح می دیم که به شما کمک می کنن تا از همون زمان شروع کار و کاسبی تون، پیشرفت خود رو سنجیده و برنامه هاتون رو موشکافی کنین.

موشکافی

– اندازه تعامل در سایت شما

این ملاک مشخص کننده مقدار موفقیت سایت شما در مورد جذب مشتریایی بالقوه هستش.

مقاله در رابطه:  ۱۰ ویژگی که یه سایت خوب باید داشته باشه

– اندازه بازدید

این ملاک، تعداد بازدید از سایت شما رو در دوره وقتی خاصی مثل یه روز یا یه هفته یا… نشون میده. از بالا بودن این تعداد میشه نتیجه گرفت که شرایط کاری شما خوبه. البته نمیشه به صورت کامل روی این عدد حساب کرد، چون بعضی از بازدیدکنندگان به صورت تصادفی به سایت شما سر میزنن و به لیست مشتریان اضافه نمی شن، پس این ملاک اندازه کمی خطا با خود داره.

– اندازه دقیق بازدیدکنندگان

در ملاک قبلی تعدد بازدید یه بازدیدکننده خاص هم شمرده می شه. ولی در این ملاک، اگه یه کاربر چندین بار به سایت شما سر بزنه فقط بار اول اون ثبت می شه و بازدیدهای بعدی اون دیگه شمارش نمیشه.

– اندازه بازدید دوباره

این ملاک تعداد نفراتی رو نشون میده که بازدید دوباره ای از سایت شما داشتن. پس افزایش این تعداد، نشون دهنده کارایی سایت، پیشرفت کاری و جذب مشتریان بیشتر واسه شما میشه.

مقاله در رابطه: گوگل آنالیتیکس و هر چیزی که واسه کار با اون باید بدونین

– متوسط اندازه زمان صرف شده به وسیله هر بازدیدکننده

این ملاک نشون دهنده وقتیه که هر بازدید کننده در سایت شما می گذرونه. در واقع این مورد از معیارهای کلیدی واسه امتحان اندازه موفقیت شما هستش، چون اندازه جذابیت و به درد بخور بودن مطالب موجود در سایت شما واسه کاربران رو نشون میده.

مسیرهای دسترسی مشتریان به سایت خود رو شناخته و تحلیل کنین.

از کاربردی ترین مسائلی که یه کارآفرین اینترنتی باید از اون اگاه باشه، مسیرهای ورود و دسترسی بازدیدکنندگان از سایت اون هستش. اینجا ما ۴ راه رو به عنوان مسیرهای ورودی اصلی بازدیدکنندگان تقدیم حضورتون می کنیم:

  • ورود مستقیم
  • ورود از لینکای موجود در بقیه سایتا
  • ورود به کمک موتورهای جستجوگر
  • ورود به واسطه تبلیغات شما در بقیه سایتا

باید به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین که دونستن راه ورودی بازدیدکنندگان از سایت شما بسیار کلیدی هستش. البته نباید از یاد ببرین که جذب بازدیدکنندگان مؤثر که تبدیل به مشتریان شما بشن، بسیار مهمتر از داشتن تعداد بالایی بازدیدکننده بی ثمر هستش. پس باید تلاش کنین که با ارائه مطالب خوب، بازدیدکنندگان رو به سایت خود جذب کنین، وگرنه اونا خیلی سریعً از سایت شما خارج می شن که این موضوع هیچ سودی واسه شما به همراه نداره.

بیشتر بدونین: کار در منزل؛ ایده هایی پولساز واسه کسب درآمد در خونه

ایده

امتیازات کارآفرینی اینترنتی

امتیازات مختلفی در راه اندازی کار و کاسبی ای براساس اینترنت هست، ولی بیشتر مردم چون دید بسیار کمی از کار و کاسبی اینترنتی دارن از امتیازات اون بی اطلاعند و به سراغ اون نمی رن.

ما اینجا ۶ مزیت کارآفرینی اینترنتی رو واسه شما معرفی می کنیم و با امید به اینکه با مطالعه اونا انگیزه لازم جهت شروع کار در اینترنت رو به دست بیارین:

۱- طیف خیلی از فرصتای کاری براساس اینترنت وجود دارن.

واقعیت موضوع اینه که شما می تونین هر کاری رو به صورت آنلاین انجام بدین. شما واسه فروش اموال دست دوم خود در اینترنت محدودیتی ندارین. در واقع فرصتای کسب درآمد در اینترنت بی پایانه. همه کاری که باید انجام بدین اینه که کمبودها و نیازای افراد رو شناسایی کنین، یه طرح کاری واسه خود تعریف کنین و واسه موفقیت تلاش کنین.

مثلا می تونیم اسنپ رو تحلیل کنیم، هممون تا حدودی نسبت به اسنپ آشنایی داریم و با اون کار کردیم و تا حدودی نسبت به اون رضایت داریم، به چه دلیل اسنپ با درصد بالایی از رضایت مردم روبرو شد؟ به خاطر این که رفت و اومد یه مسئله مهم واسه افراد حساب می شه و اینکه شما بدون هیچ تماسی و فقط با اینترنت بتونین مقصد خود رو مشخص کنین و در کمترین زمان یه ماشین به دنبال شما بیاد خیلی خوشاینده. پس کار و کاسبی اینترنتی باید طوری طراحی شه که زمان رو تسریع کنه، هزینه ها رو تا حدودی کم کنه و افراد رو در کوتاه ترین زمان به نیازشون برسونه.

۲- به دنبال رویاها و آرزوهای خود می رید.

با در نظر گرفتن وجود فعالیت در کار و کاسبیای آنلاین، می تونین در مورد مورد علاقه خود کار کنین. وقتی که شما یه کارمند هستین، به رشد بقیه در مورد کاریشون کمک می کنین ولی وقتی که شما واسه خودتون کار می کنین و یا یه کارآفرین هستین، درآمد خود رو با انجام کاری که دوست دارین به دست میارید.

۳- پتانسیل درآمدی خود رو افزایش می دین.

یکی از مشکلات کارمند بودن اینه که درآمد شما همیشه محدود میشه، ولی اگه شما واسه خودتون کار کنین، می تونین به همون اندازه که می خواین، درآمد به دست بیارین. البته اندازه درآمد شما به نوع کار و کاسبی و اندازه تلاش تون بستگی داره.

مشکلات

۴- ساعات کاریتون رو انتخاب می کنین.

اینترنت واسه فعالیت در همه ساعات روز در دسترسه. پس، شما می تونین ساعت کاری خود رو انتخاب کنین. با این حال، مهمه به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین که در شرایط واقعی، ساعات کار شما تا حد زیادی به وسیله مشتریان و شرایط کاریتون تعیین می شه.

۵- خدمات اینترنتی قابل ارائه به مشتریان پیشرفت کرده.

فضای آنلاین به شما امکان میده که خدمات عالی رو به مشتریان خود ارائه بدین. شما به واسطه آنلاین بودن، از انعطاف پذیری بالایی واسه ایجاد رابطه با مشتریان خود از راه کانالای جور واجور مثل شبکه های اجتماعی، ایمیل و هم اینکه برنامه های پیام رسانی بهره مندین.

۶- کاهش هزینه شروع و انجام یه فعالیت

کار و کاسبی براساس اینترنت باعث کاهش و صرفه جویی هزینه های سنتی مدیریت کار و کاسبی می شه. مثلا، شما مجبور نیستین واسه ملاقات با مشتریان خود هزینه رفت و اومد پرداخت کنین. لازم نیس فاکتورهای کاغذی چاپ کنین. و اگه مدل کار و کاسبی شما اجازه بده، شما حتی احتیاجی به فضای اداری هم ندارین و تموم کارکنان شما می تونن دورکار باشن.

مشکلات و محدودیتای کارآفرینی اینترنتی

۱- قوانین

وقتی که شما به صورت اینترنتی کار می کنین، اگه کاربرانی از کشورای جور واجور به سایت شما دسترسی داشته باشن، شما مجبور به رعایت قوانین اون کشورها هستین. کار و کاسبی اینترنتی شما تحت قوانین حریم خصوصی، قوانین حق چاپ و افزایش در سراسر جهان و قوانین مالیاتی محل شرکت شما بستگی داره. اگه کالاهایی دارین که نباید در دسترس افراد زیر سن خاصی قرار گیرند، واسه ادامه کار سایت خود باید قوانین اونا رو در نظر بگیرین. با در نظر گرفتن موارد گفته شده باید موقع ساختن سایت، با یه مشاور حقوقی مشورت کنین.

۲- نبود اعتماد

مصرف کنندگان معمولاً موقع خرید اینترنتی بسیار محطاتانه رفتار می کنن. واسه جلب اعتماد مشتریان می تونین از سازمانای امنیتی آنلاین تأییدیه دریافت کنین. وقتی که شما یه کار و کاسبی اینترنتی رو راه اندازی می کنین، نمی تونین به صورت حضوری با مشتریان رابطه برقرار کنین، پس باید واسه ایجاد اعتماد از راه های دیگری استفاده کنین. حتی با تموم کارایی که واسه جلب اعتماد انجام می دین، بازم بخشی از مردم ممکنه واسه ارائه اطلاعات پرداخت خود در اینترنت احساس خوبی نداشته باشن.

۳- تقلید و الگوبرداری

از اونجایی که روزانه میلیونا نفر در سراسر جهان به اینترنت دسترسی دارن، خیلی مهمه که از ایجاد حریف واسه خود جلوگیری کنین. یکی از مشکلات کارآفرینی اینترنتی اینه که بقیه می تونن ایده های موجود در سایت شما رو واسه خود بردارن. باید به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین که اگه یه کار و کاسبی اینترنتی موفق بسازین، احتمال زیادی هست که کسی تلاش کنه اونو کپی کرده و مشتریان شما رو به سمت خودش بکشونه. در واقع ناتوانی شما در مراقبت از ایده هاتون یکی دیگه از مشکلات کارآفرینی اینترنتی هستش.

۴- سختی گسترش روابط

با وجود اینکه کارآفرینی اینترنتی می تونه درهای ورود به بازارهای موجود در سراسر جهان رو باز کنه، اما گسترش روابط تجاری با مشتریان بیرون مرز کشور بسیار سخته. در حالیکه شما در ایران زندگی می کنین، شایدً فرصتی واسه دیدار با مشتری در ژاپن یا استرالیا دارین. درسته که تکنولوژیایی مانند ویدیو کنفرانس به شما امکان میده تا افراد رو از راه صفحه رایانه ببینین، ولی شک نداشته باشینً این رابطه، اثر ملاقات حضوری رو نداره.

۵- حریم خصوصی و نگرانیای امنیتی

حتی اگه شما اقدامات احتیاطی مانند راه اندازی یه صفحه پرداخت امن واسه خرید مشتریایی خود رو انجام بدین، بازم ممکنه آدمایی سیستم شما رو هک کرده و اطلاعات شخصی شما رو سرقت کنن. این مورد ممکنه شامل تخلیه حسابای بانکی مشتریان شما و یا سرقت هویت اونا هم بشه.

۶- محدودیتای بعضی از کسب و کارا

بعضی از شکلای جور واجور کسب و کارا ممکنه واسه اینترنت مناسب نباشه، به خصوص اگه واسه خرید اجناس نیاز به به کار گیری حواس باشه. مثلا، اگه محصول شما چیزی مثل عطر باشه، شما واسه توصیف اون در اینترنت مشکل دارین. چون همیشه آدمایی هستن که بهتر می دونن بعد از دیدن و لمس یه محصول اونو بخرن؛ کالاهایی مانند خودرو، لباس، کفش، مبلمان و …

۱۲ نکته واسه کمک به موفقیت شما به عنوان یه کارآفرین اینترنتی

حالا که تعدادی از امتیازات کارآفرینی اینترنتی رو به شما معرفی کردیم، می خوایم چند مورد واسه کمک به موفقیت شمام مطرح کنیم:

۱- همت داشته باشین.

حتی اگه در مرحله ای از کار خود دلسرد شدید، خیلی مهمه که به تلاش واسه رسیدن به هدف خود ادامه بدین. علاوه بر این، مهمترین ویژگی شخصیت یه کارآفرین موفق، داشتن همت و ثبات قدمه.

۲- کمبودهای بازار رو پیدا کنین.

از خونه بیرون بزنین و شرایط بازار رو بررسی کرده و نیازای فعلی اونو شناسایی کنین. به دنبال نقاط ضعف در جنسای موجود فعلی واسه نیازهایی مانند راه های کاهش وزن و جلوگیری از پیری برید و کم و کاستای تولیدات موجود در بازار رو پیدا کنین. شما نباید تمرکز خود رو فقط روی شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک، توئیتر یا … بذارین. واسه رسیدن به شانس بیشتر در کسب موفقیت، باید خطر پذیر باشین و کار جدید انجام بدین.

چاقی

۳- ابتکار به خرج بدین.

یه کارآفرین اینترنتی موفق همیشه باید خود رو از بقیه جدا کنه. آدما به دنبال  کارآفرینان متخصص می گردن و شما باید همون متخصصی باشین که اونا به دنبالش هستن. شما می تونین با ساخت یه سایت حرفه ای تخصص خود رو نشون بدین. وب سایتی براساس اعتماد و اطمینان بسازین. در دنیای کار و کاسبی اینترنتی، ایجاد حس اعتماد و اطمینان، از هرچیزی با ارزش تره.

۴- یه مدل اجرایی واسه کار و کاسبی جفت و جور کنین

یه مدل کاری، مثل راه از پیش برنامه ریزی شده یه هواپیما واسه رسیدن به مقصد هستش. این راه از پیش تعیین شده علاوه بر تعیین راهی که هواپیما باید از اون عبور کنه، به خلبان و مهندسین پرواز هم در محاسبه مقدار سوخت لازم واسه رسیدن هواپیما به مقصد کمک می کنه. اگه راهی از پیش تعیین شده وجود نداشته باشه، ممکنه که هواپیما به مقصد خود نرسه..

هم اینکه باید در مورد زمینه کاری خود تحقیقات کاملی انجام بدین. ایده کاری شما ممکنه به نظر سود رسون باشه، اما تا وقتی که در مورد افراد مشغول در این مورد تحقیق نکرده باشین، نمی دونین که در کجای کار قرار دارین.

باید بدونین که اگه شما کارکرد و مدل کار و کاسبی خود رو درک نکردین و توضیح کاری واسه خودتون تعریف نکردین، نمی تونین اهداف از پیش تعیین شده خود رو بدست بیارین.

۵- اجازه بدین کار و کاسبی تون رشد و تکامل پیدا کنه.

تجربیات شخصی نشون داده که باید انعطاف پذیر بوده و اجازه بدین قالب کار و کاسبی شما همگام با فضای اینترنت که همیشه در حال تغییره، تکامل پیدا کنه.. نیاز مشتری تغییر می کنه؛ پس، به خاطر به روز بودن برندتون، باید اجازه بدین که چارچوب کار و کاسبی شما عوض شه. یعنی، واجبه که نیازای مخاطبان هدف خود رو در اولویت قرار داده و کار و کاسبی خود رو هم جهت با برآورده سازی این نیازها تغییر بدین.

۶- فنون کار و کاسبی رو یاد بگیرین.

واسه تبدیل شدن به یه کارآفرین موفق، باید دوره های کار و کاسبی و مدیریت رو بگذرونین، چون پیشرفت در تجارت نیاز به آموزش داره. به آموزش تجارت نیاز دارین. البته چون در کار و کاسبی اینترنتی شما رئیس خود هستین، احتیاجی به گرفتن مدرک دانشگاهی واسه پیشرفت ندارین و فقط گذروندن دوره های آموزشی واسه شما کافیه.

هم اینکه شما باید مهارت اولیه ای هم در به کار گیری کامپیوتر داشته باشین که بتونین آسیبای وارده احتمالی به کار و کاسبی تون رو برطرف کنین. وگرنه شما باید از خدمات شرکتای بازاریابی اینترنتی استفاده کنین که شایدً هزینه های زیادی واسه شما به دنبال داره.

این ویدیو رو ببینین: کار و کاسبی اینترنتی رو چیجوری شروع کنیم؟

۷- کار و کاسبی خود رو ثبت کنین.

اولین قدم واسه حضور در کار و کاسبی اینترنتی اینه که DOMAIN خود رو ثبت کنین. باید تلاش کنین که این نام جذاب و با زمینه کاری شما در رابطه باشه. بعد یه HOST دریافت کنین.

در مرحله بعد باید کار و کاسبی اینترنتی خود رو ثبت کرده و واسه اون یه مجوز رسمی از دولت بگیرین. مرحله بعدی، ساخت یه وب سایته که گامی مهم واسه یه کارآفرین اینترنتی هستش و باید مطمئن شید که به کار گیری اون واسه شما و مشتریان تون آسون باشه. بازدیدکنندگان باید بتونن بدون دریافت پیام خطا در سایت شما بچرخن و اطلاعاتی رو باید درباره کار و کاسبی شما بدونن، ببینن.

۸- اضافه کردن ویژگیای کاربر پسند

سبد خرید یا زیرساختای دیگه رو در سایت اضافه کنین. یکی از نیازای مهم تبدیل شدن به یه کارآفرین اینترنتی موفق، قرار دادن وسایل لازم درون وب سایته. شرایطی رو واسه مشتریان جفت و جور کنین تا بتونن خرید خودشون رو خیلی راحت بکنن.

از نظرسنجیا واسه پیدا کردن راه درست کار و کاسبی تون استفاده کنین. هر کار و کاسبی ای نیاز به روشی واسه پیگیری فروشا و شناسایی مخاطبان هدف داره. وسایل کامل وب می تونن یه طرح بازاریابی پیشرفته رو به شما ارائه کنن. از ویژگیای وب استفاده کنین تا نیازای مشتریان خود رو برطرف کنین.

برنامه های تلفن هوشمند رو گسترش بدین. این بعد از کار و کاسبیای اینترنتی به سرعت در حال رشده و شما باید خود رو با اون تطبیق بدین.

۹- کنترل و بهینه سازی هزینه های تبلیغاتی

تبلیغات رو به صورت مناسب انجام بدین. نیازای تبلیغاتی واسه هر کار و کاسبی اینترنتی فرق داره. اینکه دقیقاً روی همون چیزی که کار و کاسبی تون نیاز دارین دست بذارین، بخش بزرگی از موفقیت شما به عنوان یه کارآفرین اینترنتی رو تضمین می کنه. با این حال، یه ایده خوب اینه که مشتریان اینترنتی بالقوه رو در همون جایی که اونا فعالیت می کنن، هدف بذارین، پس باید واسه خرید فضای تبلیغاتی در موتورهای جستجو، سایتا و برنامه های دیگه، هزینه کنین.

واسه اطلاع از بقیه سایتایی که مشتریان شما بازدید می کنن، به موشکافی ارائه شده به وسیله موتورهای جستجوی مشهور نگاه کنین. این اطلاعات به شما میگه مشتریان شما به چه سایتایی سر میزنن، چی رو در سایت شما جستجو می کنن و خیلی موارد دیگه. حتی سایتای دیگری رو که بازدید می کنن، به شما نشون میده. شما می تونین از این اطلاعات واسه سرمایه گذاری در تبلیغات خود استفاده کنین.

هم اینکه می تونین از شبکه های اجتماعی هم به عنوان روشی رایگان و آسون واسه تبلیغ کار و کاسبی خود استفاده کنین.

و در آخر باید تبلیغ فیزیکی رو هم اضافه کنین؛ چون خیلی از کاربران که به طور منظم از اینترنت استفاده نمی کنن و واسه شناساندن کار و کاسبی خود به اونا نیاز به راه های دیگری دارین که تبلیغات فیزیکی یکی از اوناس.

۱۰- همه مراحل کاری شما باید به صورت خودکار بکنه.

از فناوریای جدید استفاده کنین. مردم هنگام خرید اجناس یا جنسا به صورت اینترنتی، به دنبال اون هستن که همه کارا به صورت خودکار انجام شه. وسایل اینترنتی زیادی وجود دارن که شما می تونین واسه رفع این نیازتون از اونا استفاده کنین. سیستمای ثبت سفارش و تحویل خودکار، سیستم پرداخت مطمئن و کاربر پسند، و بقیه روشای مورد استفاده، به شما کمک می کنه که شما بتونین به صورت شبانه روزی از  کار و کاسبی خود درآمد به دست بیارین.

۱۱- فعالیتای خود رو برون سپاری کنین.

برون سپاری یکی از عناصر کلیدی واسه هر کارآفرین اینترنتیه. شما می تونین با صرف هزینه کم از دستیارهای مجازی کمک بگیرین. شما می تونین از سایتای مخصوص به منابعی عالی از کارکنان با مهارتای تخصصی در حسابداری، مدیریت پایگاه داده، میزبانی وب، نوشتن مقاله و چیزای دیگه ای به جز اینا دست پیدا کنین. تلاش کنین وظایف کاری خود رو به بقیه محول کرده و خودتون روی فعالیتای اصلی کار و کاسبی تون تمرکز کنین.

۱۲- با مخاطبان خود رابطه برقرار کنین.

با مخاطبان آنلاین خود رابطه برقرار کرده و این اتصال رو محکم کنین.. از تمایلات و احساسات اونا در تولید محتوای سایت خود استفاده کنین. نظرات در مورد اجناس، نظرات درج شده در وبلاگ، صفحات رد و بدل کردن نظر و تحقیقات موردی، منابعی عالی واسه درج در بانک اطلاعاتی شمان.

مشاهده نسخه pdf مقاله: کارآفرینی اینترنتی چیه؛ چیجوری از اینترنت پول دربیاوریم؟