مراقب باشید شکست عشقی چاقتان نکند!

آدمایی که هنگام ناراحتی یا عصبانیت میل شدید به خوردن پیدا می کنن، بیشتر از هر چیز بهتره به روان شناس یا مشاور مراجعه و تلاش کنن جایگزینی واسه خوردن پیدا کنن…

مراقب باشین شکست عشقی چاقتان نکنه!

 جانشین هایی مانند گوش دادن به موسیقی، تماس تلفنی با دوست یا دعا. بعضی وقتا افراد در شرایط سخت رفتارای نامناسبی از خود میدن، مثلا در مردان مشت زدن به بالش یا حتی در بعضی افراد خشن تر مشت زدن به شیشه هم دیده شده اما از اونجا که خوردن آسون و فاصله دست و دهن کمه، خیلی ها هنگام ناراحتی به خوردن پناه می برند. در کل، هنگام روبرو شدن با شرایط ناراحت کننده، ۲ نوع رفتار سنتی تغذیه ای داریم؛ وقتی احساسات افراد جریحه دار می شه، یا پرخور می شن یا بی اشتها. واسه همینه که شکست عشقی در بعضی افراد یکی از عوامل چاقی شناخته شده و در یه سری های دیگه باعث لاغری می شه. ترک عادت پرخوری احساسی، به تمرین نیاز داره. افراد باید زمان های بروز این رفتار رو پیش بینی کنن تا هر وقت این احساس به وجود اومد، بتونن خود رو کنترل کنن. در لحظه ای که فرد میل به خوردن پیدا می کنه، انجام کارایی مانند بیرون رفتن و قدم زدن یا نوشیدن یه لیوان آب می تونه به درد بخور باشه. بهتره مواد غذایی رو از دسترس دور نگه داشت یا اگه فرد حتما باید چیزی بخوره، از خوراکی های کم کالری که متخصص تغذیه پیشنهاد کرده، استفاده کنه. اگه خوردن هویج و کرفس خیلی تکراری و خسته کننده شده، می توان خوراکی های کم کالری دیگه مانند ذرت بوداده که با روغن کم جفت و جور شده یا یه مشت تخمه رو انتخاب کرد. بعضی وقتا مکیدن آبنبات سفت، نوشیدن یه استکان چای با توت خشک یا کشمش یا یه بند انگشت مربای به یا آلبالو می تونه جلوی میل و اشتهای شدید به خوردن رو بگیره. هرچند این خوراکی ها خیلی کم کالری تر از خوراکی های پرکالری مانند بستنی، شکلات و چیپس هستن اما نباید در خوردنشون زیاده روی کرد.

به نقل از : سلامت ایران

سلامت ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *