فايل دانشگاهی – شناسایی و رتبه بندی عوامل استراتژیک رفع مشکلات صادرات لوازم خانگی با …

تنظیم شرایط فعالیت ها و محصولات: تنظیم نرخ سپرده قانونی و سود وام بانک مرکزی به بانک ها؛
تنظیم مالیات: دریافت مالیات از سپرده های بانکی (در صورت کنترل ورود نقدینگی به بازارهای سوداگری) در راستای تقویت بازار سرمایه و افزایش سهم آورده سهامداران در بنگاه ها؛
تنظیم مالیات: معافیت پرداخت مالیات سود سهام تقسیم نشده در صورت اجرای مالیات بر مجموع درآمد اشخاص برای حفظ منابع مالی بنگاه ها؛
تنظیم مالیات: معافیت مالیاتی معادل افزایش سرمایه بنگاه ها برای باعث افزایش سرمایه شرکت ها از محل آورده سهامداران؛
تخصیص منابع حاکمیتی: تأمین بخشی از منابع تسهیلات بانکی از محل بودجه، صندوق توسعه ملی و سایر صندوق‌های دولتی؛ برای پرداخت تسهیلات به بنگاه های واجد شرایط از نظر حاکمیت (فاطمی امین،۱۳۹۲).
در شکل زیر ارتباط بین راهبرد «اصلاح روش تأمین مالی» با سایر راهبردها نمایش داده شده است.
شکل ۸: ارتباط راهبرد «اصلاح روش تأمین مالی» با سایر راهبردها(فاطمی امین،۱۳۹۲)
بازار سازی بین المللی( گسترش همکاری بین المللی)
گسترش همکاری های بین المللی یکی از راهبردهای مؤثر در توسعه ی تجارت خارجی و اتصال به زنجیره های تولید بین المللی محسوب می شود
در طراحی و اجرای این راهبرد باید خط‌ مشی های حفظ استقلال کشور، افزایش پایداری، افزایش بهره وری و کاهش اقتصاد غیر رسمی رعایت شوند.
در شکل زیر ارتباط بین راهبرد «گسترش همکاری های بین المللی» با اهداف نمایش داده شده است.
شکل ۹: ارتباط راهبرد «گسترش همکاری های بین المللی» با اهداف و سایر راهبردها(فاطمی امین،۱۳۹۲)
راهبردهای بازار یابی در سطح بین المللی
اهمیت فعالیت در بازار های بین المللی بر هیچ پوشیده نیست و بسیاری از شرکت ها قسمتی از سهم فروش خود در کشورهای دیگر به دست می آورند. فرصت ها در گرایش شرکت ها به بازار های خارجی نقش تعیین کننده ای دارند. عدم فرصت ها کافی در بازار های داخلی و وجود فرصت های مناسب در بازارهای خارجی نقش تعیین کننده ای دارند.عدم فرصت های کافی در بازارهای داخلی و وجود فرصت های مناسب در بازار های خارجی عامل اساسی گرایش به بازار بین المللی است. به عقیده کاتلر و آمسترانگ شرکت ها جهت ورود به بازارهای بین المللی در گرو اتخاذ تصمیمات صحیح در هر یک از موارد زیر است:
بررسی محیط بازار بین المللی
تصمیم گیری در خصوص حضور در بازار های بین المللی
تصمیم گیری در مورد انتخاب بازار های هدف صادراتی
تصمیم گیری در مورد نحوه ورود به بازارهای هدف صادراتی
تصمیم گیری درباره برنامه بازار یابی
تصمیم گیری در مورد سازماندهی بخش بازار
شرکت ها می توانند فعالیت های بازار یابی بین المللی خود را به سه شیوه ( ایجاد بخش صادرات، تأسیس بخش بین المللی و تأسیس سازمان جهانی سازماندهی کنند. شرکت ها همزمان با افزایش فروش در بازار بین المللی اقدام به دایر کردن بخش صادرات می کنند( دینی ترکمانی،۱۳۹۰).
۲-۲۲٫شرکت لوازم خانگی آنتیک
شرکت تولیدی و صنعتی آنتیک با هدف تولید لوازم خانگی و بهره گیری از دانش فنی روز و تکنولوژی پیشرفته و ایجاد اشتغال و کارآفرینی و نیل به خودکفایی با مشارکت و سرمایه اشخاص حقیقی در سال ۱۳۷۱ در زمینی به مساحت ۴۰۰۰ متر مربع با زیر بنای ۷۰۰ ۱مترمربع در شهرک صنعتی شماره دو(۲) اراک (ایبک آباد) با ثبت شرکت ودریافت موافقت اصولی و تولید اسمی ۳۵۰۰ دستگاه انواع یخچال فریزر ۲۰فوت و۲۲فوت،فریزرو یخچال تک وانواع یخچال های نوفراست و اشتغال ۲۰۰ نفر گامهای اولیه تولید را با دریافت پروانه بهره برداری با موفقیت برداشت . تحقیقات , مطالعات , بررسیها و اعمال تجربه های بدست آمده موجب آن شد تا در سال ۱۳۷۷ با اضافه کردن ۳۰۰۰ مترمربع به سالن تولید , انواع اجاق گاز طرح فرو انواع اجاق گازهای فر را به میزان ۳۰۰۰ دستگاه در ماه در برنامه تولید قرار داده و اشتغال ۱۵۰ نفر دیگر را فراهم سازد . در این راستا با عنایات خداوندی و کیفیت بالای تولید , محصول تولیدی توانست توجه بازار مصرف را جلب و همزمان موفق به دریافت مهر استاندارد گردد.
از اوایل سال ۱۳۷۹ با آینده نگری مدیران و مسؤولین شرکت , طرح توسعه و بالا بردن کمیت وکیفیت و تنوع تولیدات , شرکت را ملزم به اضافه کردن زمین و سالن تولید نمود . این مهم با خریداری۱۰۰۰۰ مترمربع زمین هم جوار کارخانه و احداث و ساخت سوله ای مدرن با تجهیزات لازم به مساحت ۴۰۰۰ مترمربع مجموعا در قالب یک واحد تولیدی وصنعتی در زمینی به مساحت ۳۰۰۰۰مترمربع و سالن های تولیدی به مساحت ۷۰۰۰ مترمربع و انبار مواد اولیه و سرویس های جانبی ۷۰۰ مترمربع با داشتن امکانات آب وبرق , تلفن , گاز مستقر در شهرک صنعتی شماره ۲ آنتیک می باشد .
اهداف کلی این واحد مبتنی است بر :
الف : ایجاد اشتغال و کارآفرینی و رشد دانش فنی و مهارت فردی
ب : تولید کالاهای مناسب و ارزان قیمت با توجه به وضعیت اقتصادی اقشار کم درآمد
ج : حفظ کیفیت محصولات تولیدی و اهتمام و تلاش وافر به منظور ارتقای کیفیت مطلوب
د : بهره گیری از کارشناس , تکنسین و کارگران مجرب جهت توسعه کمی و کیفی
ه : بهینه سازی خطوط تولید , استفاده از ابزار مناسب تولید و وسایل تست و آزمایشگاهی
برخی از محصولات تولید شده شرکت :
ماشین لباس شویی نیم اتوماتیک
اجاق گاز کابین دار (طرح فر ) ۵ شعله
یخچال فریزر ۲۰ فوت (۶۰*۴۰)
خط مشی و اهداف
کیفیتی واحد تولیدی و صنعتی آنتیک

شرکت تولیدی وصنعتی آنتیک مؤسسه ای اقتصادی است که به تولید وسایل خانگی اشتغال دارد . اقتصاد و مدیریت این شرکت و سیاست بقای سازمان بر رضایت مشتری استوار است و تأمین انتظارات و نیازهای مشتریان را به عنوان هدف خود اعلام می دارد و در تحقق این هدف پنج عامل : کیفیت , مرغوبیت , قیمت , زمان تحویل محصولات و نحوه ارائه خدمات پس از فروش را موثر می داند .
عوامل فوق زمانی کارآیی خواهند داشت که مواد اولیه مصرفی و منابع شامل , ماشین آلات و تجهیزات , نیروی انسانی , تکنولوژی و منابع علمی و اطلاعاتی , منابع مالی و سرمایه و شرایط مطلوب محیطی و سیستم مناسب بدرستی بکار گرفته شده و ایفای نقش نمایند . برای ایجاد زمینه آن و الگوی نظام کیفیت مسوول اجرائی و نماینده هیئت مدیره مدیریت عامل خواهند بود و کلیه پرسنل موظفند ضمن اعتقاد و باور لازم در جهت دستیابی به اهداف تعیین شده همکاریهای همه جانبه را معمول دارند . بدین منظور رقابت سالم و رشد و شکوفائی تکنولوژی و کسب تجربه و دانش فنی و تداوم اقتصادی و توسعه پایدار , روش مدیریتی خود را به دیدگاههای مدیریت کیفی مبتنی میسازد و در این راستا بر اجرای قانونمند و برنامه ریزی شده اصول زیربنای نهد .
۱ – تعهد و تلاش برای رعایت قوانین و مقررات اجتماعی و زیست محیطی و استاندارد ملی محصول
۲ – ایجاد معیارها و مقیاسها ئی برای اندازه گیری و تجزیه و تحلیل نتایج فعالیت ها , تست ها و آزمونها به عنوان مبنای بازنگری و بهبود فرآیندهای محصولات تولیدی و اهداف کیفی

این مطلب را هم بخوانید :
سايت مقالات فارسی - بررسی تاثیر ویژگی های تجاری اینترنت براعتماد مشتریان در شهرستان آران و بیدگل- ...

دانلود متن کامل این پایان نامه در سایت abisho.ir

Releated

سايت مقالات فارسی – بررسی رابطه بین اقلام تعهدی، جریان های نقدی، سرعت گزارشگری مالی و بحران …

الگوی مبتنی بر دادههای حسابداری در پیشبینی ورشکستگی نسبت به الگوی مبتنی بر دادههای بازار ارجح است. ۹ بیور و همکاران ۲۰۱۰ متغیرهای مبتنی بر حسابداری و بازار دارای قدرت پیشبینی قابل توجهی برای بحران مالی است. همچنین، مهمترین متغیرهای مبتنی بر حسابداری در پیشبینی ورشکستگی، سودآوری، اهرم مالی و نسبت وجه نقد عملیاتی به […]

سايت مقالات فارسی – بررسی رابطه بین اقلام تعهدی، جریان های نقدی، سرعت گزارشگری مالی و بحران …

مکگی ۲۰۱۴ به ترتیب، روسیه و سپس چین در گزارش حسابرسی خود از اروپا و در آخر آمریکا تأخیر بیشتری دارند. ۲-۳-۱-۴- بحران مالیبیور[۱۰۰] (۱۹۶۶) در پژوهشی به بررسی قدرت نسبتهای مالی در پیشبینی ورشکستگی شرکتهای آمریکایی در بازه زمانی ۱۹۶۴-۱۹۵۴با استفاده از روش تجزیه و تحلیل تک متغیره پرداخت. وی از نسبتهای مربوط به جریانهای […]