شاتل هرگونه اتهام کم فروشی اینترنت را رد کرد

یه چند وقت پیش در خبرها خوندین که سازمان تنظیم مقررات رادیویی جدول مربوط به وضعیت شکایت کاربران از کم فروش اینترنت به وسیله شرکتای ارائه دهنده رو منتشر کرد.

حال، مدیرعامل گروه شاتل به این عکس العمل نشون داده و مدعی شده که هیچ گونه کم فروشی انجام نشده. در ادامه توجه شما رو به متن بیانیه خبری این شرکت در همین رابطه جلب میکنیم.

انتشار گزارش گذشته سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در مورد وضعیت شکایات کاربران از کم فروشی اینترنت ابهامات مختلفی به همراه داشته.

احمدرضا نخجوانی، مدیرعامل گروه شرکت های شاتل ریشه این ابهامات رو در مشخص نبودن شاخص های آزمایش و ارائه جزییات دقیق در مورد ثبت شکایات در سامانه ۱۹۵ وزارت ارتباطات می دونه و میگه:

«جدول منتشر شده با استناد به شکایات ثبت شده در سامانه ۱۹۵ بدون توضیحات و جزییات دقیق بوده و تنها براساس یکی از شاخصایی که درصد شکایت مربوط به مصرف اینترنت در کل شکایاته تنظیم شده. همین شرایط هم ابهامات جدی در اذهان عمومی ایجاد کرده.»

ایشون در ادامه اضافه می کنه:

«منطق مطرح شده پشت این جدول اون اونقدر ضعیفه که شرکتایی با ۴ هزار یا ۱۵ هزار شکایت در شرایط به مراتب بهتری از شرکتی مانند شاتل قرار دارن که تعداد شکایت کاربرانش به سامانه ۱۹۵ با حدود ۱۰۰۰ شکایت کمتر از ۰٫۱ درصد کل کاربرانش بوده. با اینکه در بررسیای بعدی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی هم هیچ کدوم از این شکایتا محق دونسته نشده.»

براساس اظهارات نخجوانی شاخصی که در این جدول منتشر شده تعداد شکایات به تنهایی و یا تعداد شکایت ها به نسبت کاربران اپراتورها رو ندیده گرفته. اون تاکید می کنه در اینجور شرایطی و با این روش آزمایش یه اپراتور می تونه واسه اینکه شرایط بهتری در این شاخص داشته باشه تلاش کنه شکایات بیشتری در باره مسائلی غیر از موضوع مصرف اینترنت رو در سامانه ۱۹۵ ثبت کنه!

نخجوانی در ادامه هم به رد موضوع کم فروشی به وسیله وزارت ارتباطات اشاره و می گوید:

«در صحبتایی که با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات داشتیم این عزیزان هم منکر موضوع کم فروشی شدن و منطق اعلام این یافته ها رو بیشتر هم جهت با شفاف سازی اعلام کردن. چه اون که این وزارتخانه تاکید کرده که اگه کم فروشی اتفاق افتاده بود به جای انتشار جدول با اپراتور کم فروش براساس قانون برخورد می شد.»

مدیرعامل شرکت شاتل شاخصای زیادی رو واسه آزمایش موفقیت یه اپراتور در بازار موثر می دونه و اضافه می کنه:

«از دیدگاه ما بهترین شاخصایی که می تونه موفقیت اپراتور در سرویس دهی مناسب به مشتریان رو نشون بده، شاخصایی مثل سهم بازار، اندازه ریزش کاربران و درصد شکایت کاربران به نسبت کل کاربران یه اپراتوره که دست کم در مورد شرکت شاتل قضاوت در مورد کیفیت سرویس دهی رو به کاربرامون واگذار می کنیم. از طرف دیگه حالا خوبیش اینه ما اپراتوری بوده ایم که در چند سال گذشته موفق به دریافت تندیس سیمین پشتیبانی از حقوق مصرف کننده از وزارت صنعت معدن و تجارت شده ایم.»

اون ضمن تشکر از وزیر ارتباطات واسه توجه خاص به حقوق مصرف کنندگان با منتشر کردن اینجور گزارشایی، تاکید می کنه که این حرکت در قدم اول کاری ایشون، این پیام مهم رو به اپراتورهای میده که کیفیت و نوع سرویس دهی اونا زیر ذره بین وزارت ارتباطاته. هم اینکه نخجوانی تصریح می کنه که شاتل از هر گونه آزمایش و اعلام شفاف یافته های استقبال و حاضر به هر گونه همکاری در این مورد با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعاته.

ایشون بحثای مطرح شده در مورد کم فروشی و نبود توجه به حقوق مصرف کننده رو مربوط به بازارهای انحصاری، اقتصاد دولتی یا اشتراکی می دونه و براین باوره که در بازاری که ۱۷ شرکت اینترنتی پروانه FCP گرفتن کم فروشی و بی توجهی به حقوق مصرف کننده معنایی نداره چون که اگه یه شرکت به حقوق مصرف کننده توجه نکنه و سرویس بی کیفیت در اختیارش بزاره کاربر امکان انتخاب یه اپراتور دیگه رو خیلی راحت و آزادانه داره.

نخجوانی مهمترین مسوولیت نهادهای نظارتی رو جلوگیری از تشکیل انحصار می دونه و تاکید می کنه که با ایجاد فضای رقابت دیگه احتیاجی به نگرانی در مورد کم فروشی یا بی توجهی به حقوق مصرف کننده وجود نداره.

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *