دلایل عدم مطالعه محتوای وب سایت

مهمترین بخش هر سایت رو محتوای متنی اون تشکیل میده. کاربران وقتی که به دنبال موضوعات مورد نظر خود هستن تمایل دارن که موضوع خود رو در مقالات پیدا کرده و جواب سوالات خود رو پیدا کنن. اما تحقیقات نشون داده که وقتی که کاربر وارد سایتی می شه، از همون اول واسه خوندن یه مقاله وقت نمی ذاره بلکه بیشتر کاربران به صورت روزنامه وار و سریع مقاله رو نگاه می کنن و اگه فهمیده باشن این مقاله همون نتیجه مورد نظر اونا هستش، به مطالعه دقیق اون می پردازن.

دلیلای زیادی واسه این نخواندن به وسیله کاربران وجود نداره: مهمترین بخش هر سایت رو محتوای متنی اون تشکیل میده. کاربران وقتی که به دنبال موضوعات مورد نظر خود هستن تمایل دارن که موضوع خود رو در مقالات پیدا کرده و جواب سوالات خود رو پیدا کنن. اما تحقیقات نشون داده که وقتی که کاربر وارد سایتی می شه، از همون اول واسه خوندن یه مقاله وقت نمی ذاره بلکه بیشتر کاربران به صورت روزنامه وار و سریع مقاله رو نگاه می کنن و اگه فهمیده باشن این مقاله همون نتیجه مورد نظر اونا هستش، به مطالعه دقیق اون می پردازن. دلیلای زیادی واسه این نخواندن به وسیله کاربران وجود نداره:

۱- صفحه سایت فقط پر از متنه و این واسه کاربر کسل کننده س.

۲- فونت متن جذاب نیس یا خیلی ریزه و یا خیلی بزرگ.

۳- از تصاویر مناسب واسه مقالات استفاده نمی شه و یا این که کلا تصویری در مقاله دید نمی شه.

۴- نوشتن مقاله مناسب نیس و یا مثال جمله بندی مناسبی نداره.

همونطور که در مقالات قبلی به تفضیل گفته شد، ایجاد محتوای به درد بخور و در عین حال منحصر به فرد، از عوامل بسیار مهم در کار طراحی سایت و سئو است. به این نکته هم قبلا اشاره شده کردیم که نوشتن محتوا و متن واسه وب سایتا با رسانه های چاپی دیگه مانند روزنامه فرق داره. از اونجایی که به تجربه ثابت شده که معمولا بیشتر از ۸۵% افراد مراجعه کننده ها به وب سایتا مطالب و متنا رو مطالعه نمی کنن، در این مطلب به بررسی چرایی این موضوع پرداخته تا به راه حلای اون دست پیدا کنیم.

راه حل

۱- کاربران وب سایتا مطالب رو اسکن می کنن: طبق آمارای منتشر شده تنها ۱۶% افراد بازدیدکننده از وب سایتا مطالب رو کلمه به کلمه مطالعه می کنن و نزدیک به ۸۵ % مخاطبان معمولا فقط مطالب رو اسکن کرده و به سرعت از اون میگذرن. اما به خاطر نوشتن متنایی جذاب و تشویق کننده واسه خوانندگان عناصر زیادی موثر هستن که از مهم ترین اونا:
• استفادا از Bold کردن واسه جلب توجه به بخشایی از متن
• به کار گیری Bulletا (●،٭،- و…) یا نشونه گذاری در متن
• به کار گیری عناوین اصلی و فرعی
• اندازه ظاهری فونتا
رعایت اختصار و در عین حال به درد بخور و خلاصه بودن متنا در نوشتن محتوای وب سایتا بسیار لازمه. نظرات و ایده ها و نکات رو به شکل پاراگرافای کوچیک در آورده و از پاراگرافای طولانی بیخیال شین. بهتره مطالب رو تا جای ممکن دسته بندی کنین و به شکل موردی استفاده کنین. مثلا با اعداد یا بولتای جور واجور جملات کوتاه استفاده کنین که هم مطالعه اونا سریع تره و هم ظاهر متن شما رو قشنگ تر می کنه.

این مطلب را هم بخوانید :
تخم نطفه دار بوقلمون

۲- باریک نگه داشتن پاراگرافا محتوا

در طراحی صفحات وب بهتره واسه داشتن ظاهری بهتر و قشنگ تر و در عین حال به کار گیری فضای خالی مطالب رو به شکل ستونای باریک استفاده کنین مثل ستونای روزنامه ها و اول ستونا هم عکسای مناسب با محتوای متن رو بذارین.

۳- قرار دادن متنای مهم در بالای fold
fold : خطیه که اولین صفحه دیده شده به وسیله کاربر رو از بخشی که کاربر واسه دیدن اسکرول می کنه، تقسیم می کنه. البته باید گفت که این خط به دلیل تغییر در رزولوشن صفحات نمایش گرای جور واجور تغییر می کنه. بیشتر کاربران از وضوح ۱۰۲۴×۷۶۸ و بالاتر استفاده می کنن.  اطمینان حاصل فرمایید که لینکا و call to actionای مهم شما در بالای fold همراه با متون تکمیلی در قسمت زیر به سمت انتهای صفحه هست.

۳- موتورهای جستجو رو یادتون نره

هیچوقت این نکته رو یادتون نره که این محتوای سایت شماس که به افزایش رتبه بندی اون در موتورای جستجو کمک می کنه پس لازمه واسه نوشتن متون سایت یا از متخصصین نوشتن و تولید محتوا استفاده کنین و یا اگه در نوشتن دستی دارین قبل از شروع راهنمائیا و نکات لازم واسه این تخصص رو خوب مطالعه کرده و یاد بگیرین.

Releated

10 تفریح پرطرفدار کیش به رأی گردشگران!

تفریحات پر طرفدار کیش می‌دانید چه چیزی را همه دوست دارند؟ اینکه بدون صرف زمان و هزینه‌ی زیاد، به بهترین نتایج برسند! شک ندارم شما هم از بررسی بیهوده‌ی سایت‌های ایرانی خسته شده‌اید و به دنبال یک جواب واقعی می‌گردید. چیزی که شما به شدت نیاز دارید، یک راهنمای تفریحات کیش است. البته باید بدانید که تمام […]

چگونگی نظافت مجتمع های تجاری

چگونگی نظافت مجتمع های تجاری یکی از عوامل مهم و اساسی رونق کسب و کار و جذب مراجعه کننده بیشتر در مراکز تجاری، پاکیزگی و تمیزی محیط می باشد. با فراهم آوردن محیطی درخشان و لوکس می توان تمایل بیشتری به ماندن افراد در یک محیط ایجاد نموده و یا احتمال مراجعه مجدد آنها را […]