تحلیل محتوای کتاب ریاضی هفتم متوسطه اول سال تحصیلی ۹۴-۱۳۹۳- قسمت ۶

  • به انتقاد از خود و دیگران اهمیت می دهد.

 

  • خوب را از بد تشخیص می دهد و گرایش به خوبی دارد.

 

  • رفتاری متعادل دارد و سعی می کند بر احساسات خود تسلط یابد.

 

  • به رعایت نظم و انضباط عادت کرده است.

 

  • رعایت قانون را برای حفظ حقوق همه لازم می داند.
برای دانلود متن کامل پایان نامه به سایت zusa.ir مراجعه نمایید.

 

 

علمی و آموزشی:

 

 

    1. نسبت به پدیده های علمی، محیطی و تجربی حساس است و ارتباط آن ها را درک می کند.

 

    1. اطلاعات لازم را در حوزه های علوم طبیعی، انسانی و اجتماعی کسب کرده و به نقش علوم و کاربرد آن ها در پیشرفت جامعه آگاه است.
    2.  تصویر درباره جامعه شناسی و علوم اجتماعی

 

    1. با زبان و ادب فارسی مأنوس است و در کاربرد مهارت های زبانی و استفاده از متون ساده ادبی توانایی دارد.

 

    1. مهارت های پایه را در ریاضیات می داند و با نقش و کاربرد آن در زندگی و پیشرفت سایر علوم آشنا است.

 

    1. با زبان عربی برای فهم بهتر قرآن و احادیث و ادعیه و ادبیات فارسی تا حدودی آشنا است.

 

    1. با یک زبان خارجه در حد توانایی مکالمه ساده و روزمره آشنایی دارد.

 

    1. می تواند از رسانه های ارتباطی برای کسب اطلاعات استفاده کند.

 

    1. جامعه خود و مشاغل آن را تا حدی می شناسد و برای زندگی در جامعه مهارت کافی دارد.

 

    1. نسبت به کاربرد علم در بهبود روش های انجام کار آگاه است.

 

    1. روحیه علمی، قدرت استدلال و تفکر انتقادی و خلاق دارد.

 

    1. نحوه یادگیری خود را می فهمد.

 

    1. شیوه صحیح مطاله و تحقیق را می داند.

 

  1. به تفکر و مباحثه علاقه مند است و با روش تحقیق آشنایی عملی دارد.

 

فرهنگی هنری:

 

 

    1. با استعدادهای خود آشنا است و سعی در پرورش آن ها دارد.

 

    1. ابعاد زیبایی را در مخلوقات الهی توصیف می کند.

 

    1. از مشاهده و بررسی آثار هنری لذت می برد.

 

    1. با استعدادهای هنری خود آشنا است و سعی در پرورش آن ها دارد.

 

    1. از تجارب و دستاوردهای فرهنگی دیگران استفاده می کند و از تقلید کورکورانه اجتناب می ورزد.

 

    1. با برخی از هنرهای اسلامی و ایرانی آشنا است.

 

    1. به مطالعه متون ادبی و فرهنگی علاقه مند است.

 

    1. با فرهنگ و آداب و سنن مطلوب جامعه آشنا است و نسبت به آن ها احساس تعهد میکند.

 

  1. آثار هنری و فرهنگی را با توجه به تأثیرات آن ها در رشد انسان بررسی می کند.

 

اجتماعی:

 

 

    1. وظایف خود را در مقابل خانواده، دوستان و همسایگان رعایت می کند.

 

    1. نظرات اصلاحی دیگران را در مورد خود جویا می شود و از آن ها استفاده می کند.

 

    1. برای گرفتن حق خود و دیگران تلاش می کند.

 

    1. در انجام کارها از دیگران کمک می گیرد و به دیگران نیز کمک می کند.

 

    1. در کارهای گروهی و اجتماعی شرکت می کند و به اهمیت نقش رهبری و وظایف اعضاء واقف است.

 

    1. برای کسب موفقیت تلاش می کند و از موفقیت های دیگران نیز شاد می شود.

 

    1. به اهمیت قانون واقف است و رعایت آن را مفید و ضروری می داند.

 

    1. به وظایف و مسئولیت های خود آگاه و نسبت به انجام آن ها پای بند است.

 

    1. به کسانی که مسئولیت خود را انجام نمی دهند با شیوه مناسب تذکر می دهد.

 

    1. موفقیت های جامعه خود را در صحنه های بین المللی ارج می نهد.

 

    1. با معنی ایثار آشنا است و در موقع لزوم از خودگذشتگی نشان می دهد.

 

    1. در برابر خدمت دیگران قدرشناس است و از آن ها تشکر می کند.

 

    1. نقش زن و مرد را در خانواده و اجتماع می داند.

 

  1. خدمت کردن به مردم و میهن را وظیفه می داند.

 

زیستی:

 

 

    1. کارکرد و وظایف اعضای بدن را می شناسد و تناسب آن ها را حفظ می کند.

 

    1. با بهداشت فردی و اجتماعی آشنا است و آن را رعایت می کند.

 

    1. در حفظ و احیای محیط زیست کوشش می کند.
    2. عکس مرتبط با محیط زیست

 

    1. برای حفظ سلامتی خود ورزش می کند و در رشته ورزشی مورد علاقه خود دارای مهارت نسبی است.

 

    1. با کمک های اولیه آشنایی دارد و می تواند از آن ها در مواقع لزوم استفاده کند.

 

    1. برخی از بیماری ها و عوامل بیماری زا را می شناسد و راه های پیشگیری از آن ها را می داند.

 

    1. نقش تغذیه را در حفظ سلامت بدن می داند و با تغذیه مناسب سلامتی خود را حفظ می کند.

 

    1. سلسله مراتب حاکمیت در جمهوری اسلامی را می داند.

 

    1. تفاوت حکومت دینی مبتنی بر ولایت فقیه را با سایر حکومت ها می داند.

 

    1. با تاریخ سیاسی ایران معاصر و مبارزات سیاسی بنیانگذار جمهوری اسلامی آشنایی دارد.

 

    1. نسبت به سرنوشت مسلمانان جهان حساس است.

 

    1. راه های حفظ استقلال، آزادی و عدم وابستگی را می شناسد.

 

    1. با فعالیت های سیاسی و شیوه مبارزه پیامبران و ائمه معصومین (ع) در دفاع از حق، آشنا است.

 

    1. دارای روحیه سلحشوری و دفاع از کیان کشور اسلامی است.

 

    1. با انتخابات و نقش آرای عمومی در جامعه آشنا است.

 

    1. در مواجهه با تبلیغات دشمنان میهن اسلامی از خود هشیاری نشان می دهد.

 

  1. اهمیت وحدت و امنیت ملی را درک می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Releated

بررسی رابطه مدیریت سرمایه در گردش با ضریب واکنش سود و مدیریت سود در بین شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران- قسمت ۵

در اجراء سیاست مدیریت سرمایه در گردش، در مورد بدهى‌هاى جارى که هم‌اکنون مورد بحث است، فرض بر این گذاشته مى‌شود که نرخ بهره وام‌هاى کوتاه‌مدت از نرخ بهره وام‌هاى بلندمدت کمتر است(راهنمای رودپشتی، ۱۳۸۷).۲-۲-۹-۲-۱ استراتژى محافظه‌کارانهمدیر محافظه‌کار مى‌کوشد تا در ساختار سرمایه شرکت میزان وام‌هاى کوتاه‌مدت را به حداقل ممکن برساند. او براى تهیه […]

بررسی آگاهی، نگرش و عملکرد دانش آموزان پسر دبیرستانی شهرستان یزد نسبت به فعالیت بدنی و ورزش- قسمت ۴

معاون پژوهشیدانشگاه آزاد اسلامیواحد علوم تحقیقات هرمزگان   چکیده   هدف این پژوهش، بررسی آگاهی، نگرش و عملکرد دانش آموزان پسر دبیرستانی شهرستان یزد نسبت به فعالیت بدنی و ورزش می باشد.با توجه به جدول مورگان، تعداد ۳۷۰ نفر به روش تصادفی خوشه ای به عنوان نمونه آماری انتخاب شده است. برای سنجش عملکرد، آگاهی […]