مزایای تبلیغ برای جامعه

درمورد تبلیغات، آرا و عقاید متفاوتی بیان شده است. عده­ای که فاقد بینش لازم و دقیق هستند تبلیغات را دروغ، نیرنگ ، نا لازم،  نامفید  و  حتی  مضر  به حال جامعه  و  صنعت می­دانند .

 

اما کسانی که با مبانی علمی تبلیغ آشنا هستند و آن را به طور درست درک کرده­اند آثار و مزایای زیر را برای تبلیغ برمی شمارند .

  • تبلیغات به اشاعه اطلاعات و تعالی فرهنگ عمومی کمک می کند .
  • تبلیغات باعث افزایش فروش، سود، سهم بازار، سرعت گردش سرمایه، اعتبار و حیثیت کالا می­شود.
  • تبلیغات حجم دادوستدراافزایش داده باعث رونق بازارمی شود.
  • تبلیغات باعث تنوع محصول ونوآوری می شود.
  • تبلیغات برخوردکاسب کارانه را به برخوردعلمی واقتصادی مبدل می کند.
  • تبلیغات هزینه های حمل ونقل وتوزیع را کاهش می دهد.
  • تبلیغات محدوده جغرافیایی بازار را گسترش می دهد.
  • تبلیغات تقاضاهای جدیدراخلق می کند .
  • تبلیغات رسانه هاراسازماندهی وتقویت می کند.
  • تبلیغات باعث عادت درمشتری می شود.
  • تبلیغات درمصرف کننده اعتمادایجادمی کند.
  • تبلیغات باعث شفاف شدن بازارمی شود .
  • تبلیغات باعث ایجاد رقابت می شود.
  • تبلیغات مشتری مردد را به مشتری مصمم تبددیل می کند .
  • تبلیغات مشوق بهبودمداوم کیفیت کالاست.

 

موقع طراحی آگهی فقط باید بکوشید چیزی خلق کنید که در ذهن مخاطبان بماند که در ذیل به 10مورد اشاره شده است(محمدیان،1377) .

1- دستور زبان را فراموش کنید .

2- آگهی باید تاثیر گذارباشد .

3-چرامردم باید از شما خرید کنند .

4- تله تبلیغاتی و ابتکاری بکار ببندید .

5- به خاطر داشته باشید که برای نیل به خلاقیت بایستی سخت کارکنید .

6- تله تبلیغاتی باید نحوه خرید را مشخص نماید .

مطلب مرتبط :  

7 – بودجه ی تبلیغ را درنظر بگیرید

8- به دنبال ثبات و انسجام در تبلیغ باشید .

9- ساده و روان بنویسید .

10- پیام باید واضح باشد .

در نهایت می توان نتیجه گرفت که با به کار بستن درست اهداف و روش های تبلیغات می توان تبلیغی مفید و در خورد توجه داشت.

تبلیغ یعنی فروش محصولات به انبوهی از مشتریان. اگر کسی می­توانست با تک تک مشتریان احتمالی­اش رو در رو صحبت کند دیگر زحمت تبلیغ را به خودش نمی­داد، اما هیچ کس قادر به چنین کاری نیست (سولومون،1990).

دسته بندی : علمی