مدیرعامل بخش هدست های واقعیت مجازی فیسبوک از آینده این گجت ها خبر می دهد

مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیسبوک به دنبال افزایش تعداد کاربران هدستای واقعیت مجازی به یه میلیارد نفره اما این هدف با توجه اینکه در سه ماهه تابستون تنها یه میلیون هدست فروخته شده، بلندپروازانه به نظر می رسه.

فردی که این ماموریت سخت رو رو دوش گرفته کسی جز «هوگو بارها» (Hugo Barra) نیس. اون تا سال ۲۰۱۳ مسئول پیشرفت اندروید در گوگل بود و پس از اون به عنوان یکی از مدیران ارشد شیائومی نقش برجسته ای رو در رشد فوق العاده این شرکت بازی کرد.

ایشون پس از جدا شدن از شیائومی به عنوان مدیرعامل بخش واقعیت مجازی فیسبوک، جای خالی مدیرعامل آکیلس، یعنی «برندان آیریب» رو پر کرد.

بارها چند روز پیش در اتفاق CES اعلام کرده آکیلس در حال همکاری با شیائومی واسه تولید اولین هدست واقعیت مجازی «Oculus Go» است.از نظر بارها پیشرفت هدستای جداگونه از کامپیوتر و اسمارت فون کلید اصلی تبدیل اونا به یه جریان گسترده و افزایش تعداد کاربرانه:

به کار گیری هدستای جداگونه از بالاترین پتانسیل واسه افزایش تعداد کاربران برخورداره چون که بدون نگرانی تنظیم هدست یا قطع شدن کابلا کافیه اونو روی سرتون بذارین.

در ادامه خلاصه ای از مصاحبه سایت Recode با اونو در حاشیه اتفاق CES ارائه شده.

آکیلس پُلی واسه ورود فیسبوک به بازار چینه یا این همکاری به بخش هدست محدود می شه؟

ما به دنبال همکاری با شرکت خوشنامی بودیم که در مورد هدستای واقعیت مجازی هم تجربه داشته باشه بنابرین فکر می کنیم این همکاری به آکیلس محدود شه.

به چه دلیل مدیریت بخش هدست فیسبوک رو قبول کردین؟

اولین تجربه کاری من کارآموزی در یکی از مراکز والت دیزنی بود که یه جور واقعیت مجازی کهنه و بی اعتبار شده هستش و همین کار منو به این زمینه علاقمند ساخت.

پس از پیوستن به این مجموعه چه کارای متمایزی صورت دادین؟

یکی از مواردی که روی اون تمرکز کردم افزایش سهولت به کار گیری هدست و عرضه اون با قیمتی مقرون به صرفه بوده.

بزرگترین سوء تفاهم در مورد واقعیت مجازی چیه؟

به نظرم این ایده س که از هدست واسه تنها شدن و کناره گرفتن از دور و بریا و دنیای واقعی استفاده می شه.از نظر ما هدست وسیله ای واسه ایجاد رابطه واقعی تر با کسانیه که در دسترس و نزدیکی شما قرار ندارن.

جدای از قیمت مناسب چه ایده دیگری واسه جذب کاربران بیشتر دارین؟

با اینکه ما هنوز در اول راه قرار داریم اما ایجاد محتوا و کاربرده های گسترده در دستور کار ما قرار داره. مثلا اگه و من شما دو هدست داشته باشیم باید بتونیم با هم فیلم ببینیم، بازی کنیم، سایتا رو مرور کنیم و کارایی مثل این رو با تجربه ای متفاوت صورت بدیم

شما در اوایل پیشرفت اندروید در گوگل حضور داشتین، روزای اول پیشرفت هدست رو در مقایسه با اندروید چیجوری آزمایش می کنین؟

هدستای واقعیت مجازی روزای اول پیشرفت موبایلا واسه من تداعی می کنن. زمونه ای که با تغییر از HTML5  به پیشرفت پلتفرم ایستا و بعد پلتفرمای پویا با انیمیشن و تصاویر  متحرک شروع شد و در آخر به گسترده شدن اسمارت فونا منجر شد.

در این دروان ما همیشه ناچار به یادگیری مطالب جدید بودیم و حالا همین موضوع در پیشرفت هدستای واقعیت مجازی جریان داره.

اگه امسال تنها بتونین به یه هدف دست پیدا کنین، این هدف چه میشه؟

پیشگام شدن در پیشرفت هدستای واقعیت مجازی جداگونه واسه ما مهم ترین هدفه و با پیشرفت Oculus Go اولین قدم رو در این مورد ورداشته ایم.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *