برای کسب یک شخصیت دیجیتال استفاده کنند؛ با کاربران دیگری در دنیای واقعی ارتباط برقرار می¬کنند، به سخنرانی¬ها در دانشگاه گوش می¬دهند. مثال¬های دنیاهای مجازی موفق دنیای اسلحه¬ها، Diablo3، و سطح زندگی دوم که به شکل یک پکیج آموزش اینترنتی مجازی یا کنفرانسی پیشرفت می¬کند. در زندگی دوم، اهمیت گرافیک¬های سه¬بعدی کامپیوتری، تعمدا بر پایه¬ی محیط پیرامونی واقعی است تا به کاربر حس قدرتمند واقعی بودن را بدهد.
خرید مجازی: Virtual Shopping
خرید مجازی Virtual Shopping، کمک می¬کند که برمبنای رسانه‌های اجتماعی و جستجوهای گذشته، پیشنهادهای بهتری برای خرید، ایجاد شود. در آینده تلفن¬های موبایل به‌طور گسترده وظیفه¬ی پرداخت¬های ما را به عهده می¬گیرند چه در خریدهای واقعی و چه در خریدهای مجازی.

هولو تی¬وی، هولوگرافی: Holo TV, Holo Graphy

تجربه¬ی فیلم¬های سه¬بعدی، سینما را بسیار دینامیک¬تر کرد و تلویزیون¬های سه‌بعدی اکنون همین قابلیت را در اتاق¬های نشیمن ما آورده¬اند. رشد 3Dها با دستگاه¬های پیشرفته¬ی اخیر محقق شده است. نمایشگرهای هولوگراف ورود تکنولوژی¬های سه‌بعدی را در فضای فیزیکی ممکن می¬سازند. هم¬اکنون اشیاء را می¬توان ‌همانند شکلی که در زندگی واقعی دارند تماشا کرد، در زمانی که وسایل ارتباط مردمی دیجیتالی بازخوردهای زندگی واقعی شباهت روزافزون پیدا می¬کنند.

بازی: Game On / Gaming

وقتی اولین تبلیغات بین¬المللی بازی¬های کامپیوتری در سال 1977 ظهور پیدا کرد، بچه¬ها شروع به بازی با کامپیوتر کردند و اکنون این نسل بزرگ شده¬اند اما ، همیشه و همه¬جا! بازی می¬کنند. باوجود وسایل متحرک، بازی¬ها دیگر به یک مکان متصل نیستند و کاربرها را در هر شرایطی بهره¬مند می¬کنند. تناوب بازی-واقعیت در فرمت¬های مختلف مدیا یافت می¬شود؛ به‌موجب آن مرز بین واقعیت و دنیای مجازی محو و نامشخص می¬شود. صنعت فروش نیز اکنون به‌طور گسترده¬ای از تناوب بازی-واقعیت استفاده می¬کند. آن‌ها توجه می¬کنند که از تجارب بازی¬های پوشاننده¬ی واقعیت استفاده کنند تا به شکل ایده¬آل برای هدف گروه بخصوصی استفاده شود.
اصطلاح گیمیفیکیشن «Gamification» به اختلاط مکانیزم بازی و فعالیت¬های روزانه اشاره دارد. سیستم مسیریابی مثال خوبی برای این مقوله است. فرهنگ رقابت با استفاده از نقاط مقصد، سطح¬ها و ارزیابی¬ها محقق می¬شوند، در نتیجه، رانندگی جایزه¬دار با رویکرد احترام به محیط اطراف و تشویق کردن راننده¬ها برای طی مسیر کافی، از این دست است.

بازی¬های موبایل، بازی¬هایی هستند که برای وسیله¬های متحرک وجود دارند. دوربین¬ها و ویژگی¬های GPS در گوشی¬های هوشمند و کامپیوترهای تبلت بازیکنان را قادر می¬سازند تا دنیای بازی مخصوص خودشان را تعریف کنند. فضاها و مکان¬های متنوع به داستان جعلی¬ای بدل می¬شود که مجموعه¬ای از انسان-هایی را که در زمان حقیقی بازی می¬کنند را در برمی‌گیرد.

کنسول‌ها (میزهای بازی): Consoles
رشد استفاده از رسانه¬های متحرک این نیاز را در کاربران برانگیخته، که محصولات رسانه¬ای خود را می¬توانند بیشتر به شکل بی¬سیم بسازند. قدم بعدی انطباق دائمی سرگرمی¬های خانگی و سیستم¬های اطلاعاتی خواهد بود.

چاپ مضاعف: Print Plus

درکنار پیشرفت تکنیک پرینت کردن، محصولات پرینتی توسط تکنولوژی¬های جدید زیاد شده¬اند. وسایل فوق واقعی و چیپ¬های NFC کامل، زمینه¬های بیشتری را برای اضافه شدن فراهم می¬آورند. چنین توانایی¬هایی مثلاً در نمایشگرهای منعطف در مجله¬ها و پوسترها وجود دارند که از طریق E-Link قادر به پخش موسیقی نیز می¬باشند. هم سطح پیشرفت در محصولات آنالوگ دیجیتالی شدن کامل پرینت¬ها به‌طور مداوم در حال پیشرفت¬اند. ای-بوک¬ها درحال گسترش¬اند: آن‌ها کارآمد، سازگار با محیط زیست و ارزان‌اند.

مطلب مرتبط :   قتل، کشنده، عمد، کشتن، نیت

محاسبه¬ی ابرگونه¬: Cloud Computing
محاسبه¬ی ابرگونه¬، یک جزء هسته¬ای و مهم در زندگی بسیاری از مردم بوده است. از طریق شرکت در شبکه¬های اجتماعی، فرستادن عکس یا ایمیل از آرشیو اینترنتی، ما به‌طور طبیعی در ابر اطلاعات حرکت می¬کنیم بدون این¬که کاملاً چنین چیزی را درک کنیم. سرویس¬های ابرگونه نه‌تنها به ما اجازه¬ی دسترسی به مفاد رسانه¬ای مثل عکس، موسیقی و ویدئو را می¬دهد، حتی باعث می¬شود جمعی کار کردن روی اسناد آسان¬تر شود (مثل Google Docs) و اطلاعات دستگاه¬های مختلف را با هم انطباق می¬دهد.

همگرایی (ابزار مدولار): Convergence (Modular devices)

اکنون می¬توان ‌همه کارها را انجام داد و از یک وسیله استفاده کرد، درحالی‌که در گذشته باید از چندین وسیله استفاده می¬کردیم تا چنین کارهایی را انجام دهیم: دوربین¬ها در داخلشان پروژکشن¬های کوچک دارند و تلفن¬ها دارای شبه کامپیوتر و رادیو و تلویزیون به‌طور یکسان هستند. اصطلاح همگرایی تکنولوژی، این اختلاط وسیله¬ها و هم¬پوشانی ویژگی¬هایشان را نشان می¬دهد ( بازی، تلفن، ویدئو و غیره). کیبوردهایی که با وسایل محرک کامل شده¬اند و تشخیص‌دهنده¬ NFC قابل اتصال برای گوشی¬های هوشمند مثال¬هایی از محصولاتی هستند که با زمینه¬های مختلف مصرف هماهنگ می¬شوند و با مجموعه¬ی متنوعی از اجزا متصل می¬شوند.

هوشمندی محدود: Object Recognition (Ambient Intelligence)

هوشمندی محدود، سیستم¬های تکنولوژیکی را توصیف می¬کنند که شرایط را در محیط فیزیکی اطراف تشخیص بدهند، به یمن اتصال سنسورهای تشخیص دهنده، مدول¬های رادیو و پردازنده¬های کامپیوتری. برای مثال، محیط¬های هوشمند می¬توانند از تشخیص¬دهنده¬های اشیاء استفاده کنند تا شرایط و وقایع را به‌طور غیر وابسته¬ای در نگاه بشر از هم تشخیص دهند؛ نسبت به آن‌ها واکنش نشان دهند؛ یا حتی آن‌ها را پیش¬بینی کنند. این سیستم¬ها در زندگی روزمره به ما کمک می¬کنند تا امنیت بیشتری داشته باشیم و به ما پیشنهاد می¬دهند چه کاری را انجام دهیم.
5-7-3-2 جامعه¬ الحاقی
جامعه الحاقی، از منظر موسسه تحقیقاتی ترندوان چهارمین و آخرین جامعه¬ای است که جامعه¬ی بورژوایی یا همان جامعه مدنی غرب پس از جامعه¬ی صنعتی، به آن می¬رسد. بر اساس تحقیقات مرکز تحقیقات ترندوان در حوزه¬ی آینده¬شناسی؛ جامعه الحاقی شامل مؤلفه‌هایی ازجمله اتصال دائم ، اجتماع دیرپا ، فضای متصل ، جو دیجیتالی ، عامل¬ها ، گسترش¬ها ، الحاقی¬ها، کاشت¬ها، وب اشیاء، هوش همراه ، می¬گردد که در زیر، برخی از این مؤلفه‌ها و مؤلفه‌های دیگر مربوط به جامعه الحاقی از مطالب همین موسسه، توضیح داده می¬شود.
معنای جامعه¬ی الحاقی
کلمه¬ی الحاقی (Augmented) صفت ساخته شده از فعل Augment)) است. این فعل ریشه در فرانسه¬ی کهن دارد، با کلمه¬ی augmenter که به معنی اضافه کردن، زیاد کردن و بالا بردن است.
مؤلفه‌های جامعه الحاقی
واسطه¬ی مغز-کامپیوتر : Brain Computer Interface (Brain OS)
موضوع واسطه¬ی مغز-کامپیوتر به‌طور مشخص نشان می¬دهد که چقدر مرز بین طبیعت و تکنولوژی درحال محو شدن است. بر اساس کار هر سلول عصبی یا بخش¬های مغز، ارتباط بین مغز و کامپیوتر بنا نهاده شده و در نتیجه آن‌ها می¬توانند کنترل شوند. اعضای مصنوعی وابسته به سلسله اعصاب و بازوهای روباتیک می¬توانند با بالا رفتن دقت کنترل شوند، آن‌ها اکنون به‌وسیله‌ی مراجعه¬کنندگانی که از حرکت محدود اعضای بدنشان رنج می¬برند در آزمایش‌های متعددی، مستند می¬شوند.
بینایی الحاقی: Augmented Vision

مطلب مرتبط :   هرمس، اثبات، نماز، تأویل، 3-2-5-

بینایی الحاقی تکنولوژی¬هایی را مد نظر دارد که از طریق آن‌ها می¬توان درک چندحسی از فضای واقعی را با اشیاء و اطلاعات مجازی، افزایش داد. برای مثال، اطلاعات انیمیشن¬های سه¬بعدی می¬تواند داخل نمایشگر گوشی¬های هوشمند شیشه¬ی جلوی اتومبیل یا عینک¬های اطلاعاتی قرار بگیرند. این مواد و مصالح متنوع و مختلط‌اند و می¬توانند به عمل جراحی¬ها یا کلاس¬های آموزشی کمک کنند، جهت¬یابی را ارتقاء ببخشند، یا به هدف سرگرمی به¬کار روند. اطلاعات مربوط به تاریخچه¬ی یک ساختمان می¬تواند به‌آسانی با نقطه¬گذاری دوربین یک گوشی موبایل روی آن نمایش داده شوند.

لنزهای تماسی فعال: Active Contact Lense
بینایی الحاقی در فرم عینک¬های دیجیتال و لنزهای متصل شده و در مواجهه¬ی شبکه¬های بی¬سیم افزایش پیدا کرده¬اند. لنزهای شیشه¬ای و تماسی، همچنین می¬تواند اطلاعات دیجیتال را در مقابل چشمان ما نمایش دهد.
کلایترونیک: Claytronic (Programmable Matter)

ماده¬ی برنامه¬ریزی شده(Programmable Matter) به موادی اشاره می¬کند که می¬توانند خواص فیزیکی خود را بر اساس برنامه¬ریزی مجدد یک ذره، تغییر دهند. عکس¬العمل به نور، ولتاژ و میدان مغناطیسی می¬تواند به ماده این امکان را بدهد که رنگ، شکل یا ساختار سطحش را تغییر دهد.
انسان 2.0: Human 2.0

نوآوری¬های تکنولوژیک همیشه فشار بخصوصی روی اقتصاد داشته¬ است. اما ممکن است روزی چنین فشاری را روی ما و بدن ما داشته باشد؟ این¬چنین به نظر می¬آید که، وقتی پیشرفت¬های سریع بشر روی بازکدگذاری «جعبه¬ی سیاه بشر» مشاهده می¬کنیم؛ هم¬گرایی تکنولوژی¬ها و فضاهای کلیدی تحقیقات، فهم ترکیب سیستم¬های پیچیده، مثل بدن انسان را ممکن می¬سازد. اطلاعات راجع به ساختار بدن انسان فقط به از بین بردن بیماری¬ها خلاصه نمی¬شود، بلکه باعث می¬شود روی غذا و نوشیدنی انسان برنامه¬¬ریزی دقیق شود. مغز به‌طور فزاینده¬ای تبدیل به یک سیستم عملکرد می¬شود که به یک زیربنای تکنولوژیک متصل شده است و ما را قادر می¬کند که اشیاء را کنترل نماییم. مردم همیشه در تلاش‌اند که خود و راه زندگی خود را ارتقاء دهند و این فناوری می¬تواند مشخصاً به اتفاقات اطرافشان واکنش نشان دهد.

وب اشیاء: Web Of Things

وب اشیاء، بر توانایی اجسام واقعی برای اتصال الکترونیکی و حمل‌کننده‌ی اطلاعات شدن تمرکز دارد. این نقاط ارتباطی بین اجسام واقعی سپس به هایبرلینک¬های واقعی تبدیل می‌شوند که می¬تواند با دنیای اطرافش در ارتباط باشد و دانش را عوض کند. از این طریق اجسام فیزیکی، کانال¬های ارتباطی می¬شوند و شبیه یک وب¬سایت عمل می¬کنند- آن‌ها قابل کلیک کردن، قابل مرتب شدن و عکس¬العملی هستند. به‌طور پایه¬ای، تهیه‌کننده¬ تکنیکی وب اشیاء، کدهای مجازی است، از قبیل؛ تشخیص تصویر و سنسورها، همانند چیپ¬های RFID و NFC.

کاشت¬ها: Implants
مطمئناً خیلی وقت است که تولید ایمپلنت¬هایی که ساختار طبیعی از استخوان و بافت منظم دارند ممکن شده است و چیزهایی که با استخوان¬ها می¬توانند رشد کند. مراقبت سلامتی و تشخیص زودهنگام بیماری از

  • 5
دسته بندی : علمی